יום שבת, 14 בנובמבר 2015

מסעדה אוכל יהודי/אלימלך

אלימלך אוכל יהודי בירה/ וולפסון 35 תל אביב

ביקור באלימלך לא רק נוסטלגיה במיטבה אלא גם תזכורת לאוכל יהודי מופלא, ששרד כבר יותר מ80 שנה. ומי שלא אכל ברוסט עם מיונז וחלה טרייה והוריד כמה שניטים של בירה, לא ידע שמחה מימיו.

80 שנה של אוכל יהודי
לפני כמה שבועות, בשישי בצהריים בדרך לרכישת כמה פינוקים בשוק לוינסקי, עברתי באקראי ליד מסעדת אלימלך, מתוך סקרנות הצצתי פנימה פתחתי את דלת ההזזה הישנה, ותפסתי שם את הבעלים אבי ברמן שלפני כמה עשורים לימד אותי מה זה שניט, איך אוכלים רגל קרושה, קרפלך וקציצות געפילטע מתקתקות, שלא נדבר על הבלונדינית (גולדסטאר), שאין  מספיק מילים ומטפורות שיכולות להלל ולפענח את סוד הקצף המקציף של הבירה המופלאה שהייתה נמזגת במקצועיות, ומוגשת עם פפיון לבן של קצף סמיך ומפתה.
אבי איתו לא התראתי כבר כמה שנים טובות, הזמין אותי לשבת לצידו מזג בכוסות קטנות בירה בוטיק בלונדינית מחבית שהוא מייצר בעצמו, הבירה הייתה קלה וטובה, ולצידה קציצות געפילטע פיש מתקתקות עם ראש גזר באותו הטעם הנהדר והבלתי נשכח. 
אבי ברמן בעבודה
מפאת קוצר הזמן לא יכולתי להישאר לקבלת שבת, שמתקיימת במקום, אבל הבטחתי לחזור בקרוב. מיד פרסמתי סטטוס נרגש בפייסבוק על ביקורי במוסד, שעורר תגובות נלהבות.
בשבוע שעבר, חזרתי עם שרון שתמיד אהבה לבוא איתי לשם.  אבי ציני כהרגלו, קיבל אותנו בשמחה, מזג כוסות קטנות של בירה בוטיק הפעם שחורה (4 אחוז אלכוהול), בירה נעימה רכה ומתקתקה. בהמשך אבי העמיס לשולחן את המטעמים המזרח אירופאים, שכללו: געפילטע פיש בטעם נהדר ולא מפוענח ברוטב ממכר וחזרת. 
געפילטע לא מפוענח
כבד קצוץ קלאסיקה במיטבה 
קלאסיקה
קישקע נימוח במילוי שומן בקר קמח, ולצידו אפונה וגזר מאודים. 
ממולא פולני
פילה דג מלוח טרי, מלפפונים חמוצים, וחלה טרייה. 


מלוח לבירה
אחרי שחשבנו שירד המסך הגיע,  הגעפעקלט או ברוסט שזה תבשיל שמוגש כבשר קר שכולל חזה ולשון פרה, שעברו בישול ארוך וחיתוך לפרוסות דקות, מי שלא אכל ברוסט עם מיונז וחלה טרייה הוריד כמה שנטים של בירה, לא ידע שמחה מימיו.
חזה ולשון פרה
 הסיפור של האוכל המופלא והאלמותי, שמוגש עכשיו במקום הוא לא בהתאם לסטנדרטים הנהוגים אלא בהתאם לגחמנות של אבי, וברצונו הבלתי נגמר לפנק.
כמחווה לשנת ה80 של המקום, ולזכרם של הוריו אלימלך ואלינקה ברמן, שהקימו את המוסד הידוע, המחיר לארוחה המלאה 80 ש"ח.

אלימלך ברמן ז"ל

לשימור: עוד 80 שנה של אוכל יהודי אותנטי ומיוחד.
לידיעה: ברמן גם מארגן סיורים בשכונת פלורנטיין בשילוב ארוחה במסעדה, ובכרם העתיק שבבעלותו בבנימינה.  טוב לדעת שהוריו של ברמן היו עוזרים רבות לקהילה, ואבי הפצועים שמחה הולצברג ז"ל היה מרבה לארח במקום פצועי צה"ל, ברמן משתדל לשמור על המסורת.
לשיפור: בירה מחבית בכוס גדולה.
לסיכום: נחמד ומרגש לחזור לשם גם אם זה שונה מהמתכונת אליה הורגלנו. כדי ללמוד על שעות הפעילות של המקום והסיורים, מומלץ ורצוי להתקשר:
052-8144477



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה