יום שישי, 10 ביולי 2015

            מסעדת אוכל בלקני וים תיכוני

הצוענייה/ פנחס יאיר 3 יפו

לשבת על המדרכה בשוק היווני של יפו, (הצד המזרחי של מתחם השעון), לשאוף מנה גדושה של אוויר ים שעבר דרך המבנים הישנים, ולהפליג  לזיכרונות מאיזו סמטה בלרנקה, סלוניקי או איסטנבול.

מזאטים:
המלצרית האסייתית, הגישה לנו שתי כוסיות של אוזו מטסקה, שאין מתאים ממנו ללוות מנות בעלות אופי בלקני וים תיכוני. המזטים (80 ₪) כללו צ'יזיקי עשיר בטעמים, גבינת אש חריפה עם פלפל שום ושמן זית, איקרה מתפוצצת, חצילים על האש עם גבינת טולום מלוחה ומיוחדת, שאני מקווה שהיא לא הוכנה בתוך שקי עורות עיזים כנהוג בטורקיה. היה גם פירה בלקני חריג מפוצץ בשום, ופיתה יוונית.

מזאטים

מנות ביניים וספישליים:
גרסת הבוריק (42 ₪) מרתקת, בצק פילו מטוגן עד מתן קריספיות מעודנת, במילוי תערובת גבינות בלקניות מותכות תפוח אדמה ותרד, שהפאנץ' כיפת ביצה עלומה שבנעיצת סכין מתבוססת באוקיינוס של טעמים. המחשבה להכין מוסקה צמחונית (58 ₪) עם גבינות  חצילים ותפוח אדמה הייתה מוצלחת, אבל הפלפל שושקה (46 ₪) הקלוי ומוחמץ שהוא ממולא בגבינות, ומטוגן במעטפת של פירורי לחם היה שילוב מדיוק של טעמים ומרקמים.
אין אין מסיבה ים תיכונית ראויה בלי ברבוניות (86 ₪), ואילו שקיבלנו היו מפוארות בטריותם בגודלם הבינוני, ובטיגון המקצועי שחיבר אותנו סופית למחוזות אחרים ואהובים.



הברבוניות עדין נושמות..






















בוריק בטקסטורה יצרתית





















קינוחים:
פיסטוק צועני (38 ₪) היכולת לצרף לחגיגה גם את המטבח הצרפתי ראויה להערכה במיוחד נוכח העבודה, שהשילוב בין שכבות הפיסטוק והקרם בורלה המעודן יצרו קינוח מפתה בהגשתו וממגנט בטעמו. עוד קינוח טישפישטיל (38 ₪)  עוגת סולת רטובה מדבש ומי ורדים, שהחזירה אותי לטעמים וריחות שגדלתי עליהם, גלידת המלבי רק העצימה את החוויה. 
עוגת סולת ומי ורדים


























פיסטוק וקרם בורלה


















לשיפור: מגוון הלחמים            
לשימור: באים מאהבה                        
לידיעה: דואגים לחתולי השכונה.
לסיכום: האווירה האוכל והאוזו עושים הליך פולשני ללב ולנשמה



ו




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה